Blog

Ontdek 5 interessante features van de LinkedIn integratie met Dynamics 365!

Zoals iedereen ondertussen wel weet, heeft Microsoft in juni 2017 het bedrijf LinkedIn overgenomen. Met meer dan 500 miljoen gebruikers wereldwijd is het zakelijke netwerk LinkedIn en meer bepaald de Sales Navigator tool een ideale aanvulling voor Microsoft Dynamics 365 voor Verkoop. Wij hebben deze langverwachte integratie tussen ’s werelds grootste aanbieder van cloud oplossingen en het grootste professionele sociale netwerk voor jullie getest.

Haal meer uit je klantenrelaties door de connectie tussen LinkedIn Sales Navigator en Dynamics 365 voor Verkoop

Om je verkoop een boost te geven, is het van fundamenteel belang dat je sales teams kunnen focussen op hun klantenrelatie met leads en prospecten. Door de juiste connecties te leggen met de personen bij de klant die beslissingen nemen over een specifieke deal, zal je sneller resultaat boeken. Het is zeer belangrijk om prospecten goed te leren kennen en hun organisatie en noden te begrijpen…. Het is net hier dat sales teams vaak tegen de limieten aanlopen van de tools die ze momenteel gebruiken omdat:

  • Ze niet de juiste personen kunnen identificeren die een deal in een stroomversnelling zullen brengen
  • Ze het moeilijk vinden om verschillende relaties tegelijkertijd te beheren, over verschillende bedrijven en deals heen
  • De tools die ze gebruiken niet geïntegreerd zijn

De tools die traditioneel door sales teams gebruikt worden en waar de data vaak in silo’s zit zijn:

  • Customer Relationship Management (CRM) systemen
  • Productiviteitsoplossingen en e-mail
  • Sociale netwerken

Microsoft en LinkedIn zorgen nu voor een integratie tussen MS Dynamics 365, MS Office 365 en Sales Navigator. Omdat de data gedeeld wordt over de applicaties heen, waardoor sales teams nieuwe inzichten kunnen verwerven op kortere tijd…en dus productiever worden.

Nieuwe inzichten voor je sales teams

Hoe zorgt deze integratie nu effectief voor nieuwe inzichten voor je sales teams? In deze paragraaf lichten we de belangrijkste features kort toe.

1) LinkedIn informatie over personen en bedrijven rechtreeks zichtbaar op Dynamics 365 records

Hoe ben je verbonden met de personen die beslissingen nemen over sales? Welke gemeenschappelijke kennissen heb je? Zit je in gedeelde groepen op LinkedIn? Wat is het laatste nieuws over het bedrijf waarmee je zaken wil doen? Al deze informatie wordt nu weergegeven op Dynamics 365 Leads, Contacts, Accounts en Opportunities via overzichtelijke widgets. Je hoeft dus niet meer te schakelen tussen verschillende applicaties voor de laatste updates, handig!

2) Teamlink

Via ‘Teamlink’ kan je bovendien te weten komen hoe personen van binnen je eigen team verbonden zijn met een van je prospecten. Vaak is dit de snelste weg naar een goede introductie!

3) Dagelijkse updates tussen Sales Navigator en Dynamics 365

Alle Leads, Accounts en Contacts waarvoor je open Opportunities hebt worden automatisch gesynced naar je Sales Navigator Account. Omgekeerd kan je in Sales Navigator bekijken welke Leads al in Dynamics 365 geregistreerd werden.

4) Write-back van Sales Navigator activiteiten naar Dynamics 365

Het is nu ook mogelijk om specifieke activiteiten uitgevoerd in Sales Navigator weg te schrijven naar je Dynamics 365 records. Je kan LinkedIn InMails, berichten, notities en telefoongesprekken tracken en zo hebben je teams die in Dynamics 365 werken een mooi overzicht van de historiek van alle ‘touch-points’.

5) Toegang tot Pointdrive

Met je Sales Navigator account krijg je ook toegang tot Pointdrive, één van de verborgen features die zeker het vermelden waard is. Met Pointdrive is het versturen van e-mails met meerdere attachments verleden tijd. Je kan het zien als een webpagina met de look en feel van jouw bedrijf waar je zelf content op gaat plaatsten, relevant voor een specifieke deal. Denk aan datasheets, offertes, websites, … Deze content kan je eenvoudig delen met je klant en zijn/haar activiteit tracken: welke documenten werden bekeken, naar wie werd deze informatie doorgestuurd? Zo krijg je misschien net die extra informatie die je nodig hebt om een deal te kunnen sluiten.

Hoe gaat dit nu praktisch in zijn werk?

Microsoft heeft een pakket op maat gemaakt voor organisaties die willen starten met social selling, de Microsoft Relationship Sales Solution. Hierbij krijg je toegang tot

Belangrijk om te weten is dat beide oplossingen een stand-alone product zijn en zullen blijven, elk met hun specifieke functionaliteit. Voor bestaande Dynamics Enterprise klanten volstaat het om een LinkedIn Sales Navigator Team licentie bij te nemen en de integratie op te zetten.

Om de twee systemen te koppelen moet je de LinkedIn Sales Navigator for Microsoft Dynamics solution nog installeren en configureren. Deze installation guide zet je alvast op weg… Als alles correct is opgezet kan je de kracht van het LinkedIn netwerk gebruiken vanuit je Dynamics 365 oplossing. Uiteraard is deze ook al geïntegreerd met je gekende Office 365 producten.

Een nieuw tijdperk voor sales?

Wij zijn alvast enthousiast over de mogelijkheden die deze integratie biedt. Het lijkt erop dat het tijdperk van cold-calling in de verkoop nu definitief voorbij is. Het wordt veel eenvoudiger voor sales teams om relaties met klanten op te bouwen en te onderhouden, omdat de manier waarop ze geconnecteerd zijn zichtbaar wordt gemaakt.

Wil je vandaag starten met social selling? Contacteer ons dan voor een demo!