Marketing Automation

Marketing automation geïntegreerd in Dynamics 365

Klanten van Dynamics 365 die een marketingoplossing zoeken die volledig is geïntegreerd met Microsoft Dynamics CRM, komen automatisch uit bij ClickDimensions. Dankzij die integratie kunnen Dynamics 365-gebruikers ook heel snel met ClickDimensions aan de slag.

Je beheert je marketingactiviteiten vanuit de standaard Dynamics CRM-componenten zoals campagnes en marketinglijsten en je combineert die met de extra’s van ClickDimensions. Zo kan je in ClickDimensions mailings, webformulieren en landingpagina’s vanuit CRM ontwerpen en daarna ook de resultaten (zoals de CTR) opvolgen.

Alle gegevens worden bovendien in CRM bijgehouden zodat je ze kan samenvoegen met sales informatie of inzetten voor andere marketingacties.

Wat mag je verwachten?

Doe meer met je leads

Wil je meer leads genereren? Of heb je voldoende leads maar haal je er te weinig uit? Gebruik je al een marketing automation-platform maar vraag je je af hoe je bepaalde campagnes kan realiseren? De mogelijkheden van marketing automation blijven vaak onbenut. Voor maximaal resultaat houd je best deze vuistregels in het achterhoofd:

– Bekijk marketing automation vanuit salesoogpunt en met een marketingbril.
– Zorg voor een verweving met je CRM, zodat beide systemen elkaar versterken.

 

Sales en Marketing op één lijn

Marketing automation is veel meer dan ad hoc campagnes lanceren. Je krijgt pas echt resultaat als je alle stappen in het proces op elkaar afstemt, van het eerste contact met prospecten tot en met de opvolging van leads. Daarom zorgt Infront ervoor dat je je sales en marketing op één lijn krijgt. De commerciële processen in je onderneming worden op die manier veel transparanter en beter op te volgen. Zo krijg je meer interessante leads en verhoog je de omzet.

 

Concrete resultaten

De consultants van Infront hebben ruim ervaring met Dynamics CRM-projecten waardoor ze evenzeer thuis zijn in sales- als in marketingprocessen. We kunnen op die manier een holistische aanpak volgen voor marketing automation-projecten, waarbij we zowel het sales- als het marketinggedeelte ondersteunen en optimaliseren. Het resultaat is dat marketing automation werkelijk een brug slaat tussen je sales- en marketingmedewerkers zodat ze meer en betere resultaten boeken. Bovendien halen ze meer voldoening uit hun job:

– Concreet zicht op de resultaten van marketingacties.
– Minder repetitieve taken dankzij geautomatiseerde campaign flows.

 

We starten met een workshop

Sales en marketing zijn nog te vaak twee verschillende werelden, terwijl ze samen veel meer kunnen bereiken. Net daarom is het zo belangrijk om beide partijen van bij het begin te betrekken bij je marketing automation-project. Infront brengt iedereen rond de tafel tijdens een workshop waarbij we de verschillende processen ontleden, op elkaar afstemmen en afspraken maken over taken en verantwoordelijkheden. We voorzien ook rapportering om achteraf te kunnen bekijken waar we de processen nog moeten bijsturen of de afspraken verfijnen.

 

Ik wil meer weten over de aanpak van Infront