Klanten van Dynamics 365 die een marketingoplossing zoeken die volledig is geïntegreerd met Microsoft Dynamics CRM, komen automatisch uit bij ClickDimensions. Dankzij die integratie kunnen Dynamics 365-gebruikers ook heel snel met ClickDimensions aan de slag.
Je beheert je marketingactiviteiten vanuit de standaard Dynamics CRM-componenten zoals campagnes en marketinglijsten en je combineert die met de extra’s van ClickDimensions. Zo kan je in ClickDimensions mailings, webformulieren en landingpagina’s vanuit CRM ontwerpen en daarna ook de resultaten (zoals de CTR) opvolgen.
Alle gegevens worden bovendien in CRM bijgehouden zodat je ze kan samenvoegen met sales informatie of inzetten voor andere marketingacties.
E-mail marketing is een van de basiskanalen voor elke marketingstrategie. Met ClickDimensions kan je binnen Dynamics 365 heel makkelijk e-mails ontwerpen, testen en versturen. Verzend je mails in bulk of stuur gepersonaliseerde e-mails als reactie op een vraag van de klant of prospect – ‘drip marketing’.
Via drag en drop ontwerp je heel snel flows voor de automatisering van marketingcampagnes. Dat kan een heel eenvoudige campagne zijn waarvoor je een automatische herinneringsmail wil instellen, maar ook bijvoorbeeld complexe campagnes via meerdere kanalen, drip marketing campagnes en nurture campagnes.
Creëer web formulieren en landingspagina’s zonder enige html-kennis en voeg ze meteen toe aan je website. Elk formulier dat een klant of prospect op je website invult, wordt rechtstreeks opgeslagen in Dynamics en gelinkt aan de informatie van die klant of prospect.
Volg wie je website bezoekt, welke pagina’s hij of zij bekijkt en op welke links wordt geklikt. Dit werkt zowel voor nieuwe, anonieme bezoekers als voor bezoekers die al in je database zitten: handig voor marketing en sales! Op basis van bepaalde kliks en paginabezoeken kan je lead scores toekennen aan de bezoekers van je website.
ClickDimensions registreert alle interacties met klanten en prospecten automatisch in Dynamics 365. Daardoor komen de meest interessante leads vanzelf bovendrijven en kan je ze op het juiste moment aan een verkoper toewijzen.
Bekijk welke informatie over je contactpersonen beschikbaar is op social media of deel en post berichten op je social mediakanalen als onderdeel van geïntegreerde campagnes. Dat kan allemaal binnen Dynamics 365 zodat je achteraf telkens de resultaten kan opvolgen.
Wil je meer leads genereren? Of heb je voldoende leads maar haal je er te weinig uit? Gebruik je al een marketing automation-platform maar vraag je je af hoe je bepaalde campagnes kan realiseren? De mogelijkheden van marketing automation blijven vaak onbenut. Voor maximaal resultaat houd je best deze vuistregels in het achterhoofd:
– Bekijk marketing automation vanuit salesoogpunt en met een marketingbril.
– Zorg voor een verweving met je CRM, zodat beide systemen elkaar versterken.
Marketing automation is veel meer dan ad hoc campagnes lanceren. Je krijgt pas echt resultaat als je alle stappen in het proces op elkaar afstemt, van het eerste contact met prospecten tot en met de opvolging van leads. Daarom zorgt Infront ervoor dat je je sales en marketing op één lijn krijgt. De commerciële processen in je onderneming worden op die manier veel transparanter en beter op te volgen. Zo krijg je meer interessante leads en verhoog je de omzet.
De consultants van Infront hebben ruim ervaring met Dynamics CRM-projecten waardoor ze evenzeer thuis zijn in sales- als in marketingprocessen. We kunnen op die manier een holistische aanpak volgen voor marketing automation-projecten, waarbij we zowel het sales- als het marketinggedeelte ondersteunen en optimaliseren. Het resultaat is dat marketing automation werkelijk een brug slaat tussen je sales- en marketingmedewerkers zodat ze meer en betere resultaten boeken. Bovendien halen ze meer voldoening uit hun job:
– Concreet zicht op de resultaten van marketingacties.
– Minder repetitieve taken dankzij geautomatiseerde campaign flows.
Sales en marketing zijn nog te vaak twee verschillende werelden, terwijl ze samen veel meer kunnen bereiken. Net daarom is het zo belangrijk om beide partijen van bij het begin te betrekken bij je marketing automation-project. Infront brengt iedereen rond de tafel tijdens een workshop waarbij we de verschillende processen ontleden, op elkaar afstemmen en afspraken maken over taken en verantwoordelijkheden. We voorzien ook rapportering om achteraf te kunnen bekijken waar we de processen nog moeten bijsturen of de afspraken verfijnen.
Ik wil meer weten over de aanpak van Infront