Ligo Antwerpen

Optimalisatie van partnerbeheer en marketing

Ligo Antwerpen is een organisatie die op maat gemaakte cursussen aanbiedt om de communicatieve, numerieke en digitale vaardigheden van laaggeletterde volwassenen te versterken. In het streven naar maatschappelijke impact werkt Ligo nauw samen met een uitgebreid netwerk van externe partners. Om deze samenwerkingen te optimaliseren en de interne processen te stroomlijnen, ging Ligo Antwerpen op zoek naar een efficiënte oplossing voor partnerbeheer en communicatie. Het doel van het project was om meer inzicht te krijgen in alle partnerrelaties, de interne samenwerking te versterken, en de communicatie en opvolging met hun netwerk te verbeteren.

Ligo Antwerpen

Digitalisering voor betere inzichten

Het doel van het project was om meer inzicht te krijgen in hun partnerrelaties, de interne samenwerking te versterken, en de communicatie en opvolging met hun netwerk te verbeteren.

question_mark

The challenge

Ligo Antwerpen had niet echt een gestructureerde methode om hun netwerk van partners en de bijbehorende contacten en interacties te beheren. Een bijkomende uitdaging was dat de organisatie een non-profit is en behoefte had aan een oplossing die geen overbodige commerciële functionaliteiten bevatte. Er was een duidelijke vraag naar een centraal systeem dat zowel interne transparantie als samenwerking zou bevorderen en waarmee interacties met partners effectief gevolgd konden worden.

emoji_objects

The solution

In samenwerking met Ligo Antwerpen werd er een op maat gemaakte CRM-oplossing ontwikkeld binnen het Microsoft Power Platform. Deze oplossing biedt een gecentraliseerd overzicht van alle partners en hun interacties, waardoor informatie toegankelijk is voor het hele team. Dit heeft niet alleen de interne samenwerking verbeterd, maar maakt ook een efficiëntere opvolging van partners mogelijk. De CRM-app, specifiek afgestemd op de behoeften van Ligo Antwerpen, stelt de organisatie in staat om alle relevante partnerinformatie centraal vast te leggen, zonder overbodige functionaliteiten die de non-profit doeleinden niet dienen.

Door deze oplossing heeft Ligo Antwerpen al aanzienlijke verbeteringen gerealiseerd in hun interne samenwerking en partnerbeheer. Infront is trots om een bijdrage te leveren aan de missie van Ligo en kijkt uit naar de volgende stappen in deze waardevolle samenwerking.

In één oogopslag

database

Gecentraliseerde partnerdatabase

Alle partners en hun interacties zijn nu gecentraliseerd en toegankelijk voor het hele team, wat leidt tot meer transparantie.

groups

Verbeterde samenwerking

Medewerkers kunnen sneller en beter samenwerken dankzij gedeelde toegang tot up-to-date partnerinformatie.

communication

Betere communicatie en opvolging

Het is eenvoudiger geworden om de communicatie met partners te volgen en opvolging te organiseren.

fast_forward

Gepersonaliseerde marketing

In de volgende fase optimaliseren we de marketingcommunicatie met gepersonaliseerde campagnes en betere inzichten.

Efficiënt samenwerken

Bring joy en simplicity in uw interne samenwerking en partnerrelaties.