Microsoft is enthousiast over onze samenwerking bij De Lijn

Bij vervoersmaatschappij De Lijn implementeerden we Microsoft Dynamics 365 initieel als CRM systeem voor hun relatiebeheer en derde betalers opvolging. Nadien volgde de modernisering van hun diverse processen op vlak van case management en dispatching services met de implementatie van Dynamics 365 Customer Service en Dynamics 365 Field Service.

"With our tools, our employees can focus more on the core of their work and less on administration."

Nanna Miettunen | ICT Project Manager at De Lijn
  • Case Management functionaliteiten werden ingezet voor het beheren van meldingen en de verdeling ervan naar de juiste personen of diensten.
  • Social Security functionaliteiten zorgen voor het efficiĆ«nt beheer van incidenten, agressie-meldingen en doorstromingsproblemen. De DIM-tool (Dispatching Incident Management) die hiervoor werd gebouwd door Infront maakt het mogelijk kort op de bal te reageren op gemelde incidenten, waarmee met een tweetal klikken alle data beschikbaar wordt gemaakt op de DIM-fiche, zodat eerst de nodige dringende hulp kan geboden worden, eventueel met automatische inschakeling van de hulpdiensten. De administratieve verdere ondersteuning of afhandeling kan door andere collega's verwerkt worden, of later nadat de urgentie opgelost is.
  • Driver Management is de tool waarmee chauffeurs opgevolgd worden om hen op de juiste manier te ondersteunen en te belonen.
  • Field Service zorgt voor de planning- en routering van de halteploegen en ook voor de back-office opvolging van alle mobiele controles die De Lijn uitvoert op de bussen en trams.
  • Met Power Apps werd een CSI-oplossing (Casemanagement Schade-Incidenten) opgezet, als tool voor het beheer van verzekeringsdossiers en schade-opvolging.
Infront - De Lijn oplossingen

De Lijn koos voor al deze oplossingen voor het Dynamics 365 platform wegens de wendbaarheid, flexibiliteit, eenvoud en de nodige integratiemogelijkheden, zoals o.a. met het Power Platform.

De Microsoft Dynamics 365 oplossingen bieden dan ook de nodige perspectieven voor de toekomst bij De Lijn.

 

Lees het artikel van Microsoft op: Microsoft D365 implementatie bij De Lijn

 

Bring joy to your digital interactions.